רָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ • תתחילו להתרגל: כבוד השר לעסקים קטנים

    ראוי להעניק לעסקים הקטנים והבינוניים ולו את פלטפורמת סגן שר הכלכלה, וזאת על מנת שיהיה לסקטור חשוב זה במשק, את הכתובת הראויה שתקדם ותוביל את הטיפול בסוגיות הרבות הרלוונטיות אליו
    ישראל פריי No Comments on רָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ • תתחילו להתרגל: כבוד השר לעסקים קטנים

    ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים דורשים מראש הממשלה: מנה שר או סגן שר שירכז את הטיפול בנו • אלו מדינות העולם שאימצו את הרעיון ומינו שרי עסקים

    רכבי שרד
    ראוי להעניק לעסקים הקטנים והבינוניים ולו את פלטפורמת סגן שר הכלכלה, וזאת על מנת שיהיה לסקטור חשוב זה במשק, את הכתובת הראויה שתקדם ותוביל את הטיפול בסוגיות הרבות הרלוונטיות אליו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם בקרוב נצטרך להתרגל לתואר חדש בממשלת ישראל? – לפחות על פי דרישת לשכת העצמאים וארגוני העסקים בישראל, התשובה לכך חיובית בהחלט. במכתב שהפנה ארגון להב לראש הממשלה נתניהו, דורשים העצמאיים למנות שר או סגן שר, שירכז את הטיפול בעניינם.

    במוקד טענת בעלי העסקים, עומד קושי בלתי נסבל של ריצה בין משרדי ממשלה שונים, ההופכים את בעלי העסקים הקטנים, הבינוניים, והעצמאיים, לטרודים מבוקר ועד ערב בהישרדות מתמדת, רבים מהם בסכנת סגירה. לדבריהם, הסוכנות לעסקים קטנים שהוקמה על מנת לרכז את הטיפול בכל הרגולציה עבור העסקים, חסרת שיניים ונעדרת יכולת ממשית להוות גורם מכריע בתהליך קבלת ההחלטות על סוגיות מהותיות.

    "מטרתו של גורם מעין זה, לייעל את הסרבול שנוצר במערכת ואת ממשק העבודה מולו, תוך שהוא נותן לסקטור העסקים הקטנים מענה ודואג לשמירה על האינטרסים שלו כקטר הצמיחה של המשק אל מול מוסר התשלומים הקלוקל, הרגולציה המכבידה, היעדר הנגישות לאשראי, הזדמנות במכרזי ממשלה וכן מול סוגיות כבדות משקל רבות נוספות", כותב לנתניהו נשיא ארגון להב, עו"ד רועי כהן.

    כהן הביא דוגמאות רבות ומגוונות ממקומות שונים בעולם, בהם הבינו את הצורך בריכוז הטיפול בעסקים הקטנים, ומינו לשם כך שרים מיוחדים."בבריטניה כיום מכהנת שרה לעסקים קטנים, תעשייה ויזמות, שמתוקף תפקידה אחראית לתחרות ולצמיחה הכלכלית, בנקאות לעסקים וגישה לאשראי, שיפור הרגולציה, ייעוץ והדרכה לעסקים קטנים. היא הקימה לאחרונה נציבות לעסקים קטנים שמטרתה לפתור סוגיות שבאיחור בתשלום לעסקים קטנים.

    "בארצות הברית מקבל נושא העסקים הקטנים והבינוניים משנה תוקף, אמנם לא בכובע אך במעמד של שר, על ידי הממשל הפדרלי באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים (SBA – Small Business Administration), כאשר מנהל הסוכנות הממונה ישירות על ידי נשיא ארה"ב וחבר בקבינט שלו.

    "הסוכנות מספקת מאז הקמתה בשנת 1953, מיליוני הלוואות, ערבויות, חוזים, פגישות ייעוץ וצורות אחרות של סיוע לעסקים קטנים. היקף הפרויקטים שמספקת הסוכנות מותאם לעודד עסקים קטנים בכל התחומים. התוכניות כוללות, בין היתר, סיוע פיננסי ופדראלי בכתיבת חוזים, סיוע בניהול השוטף, ומתן סיוע מיוחד לנשים, מיעוטים וחיילים משוחררים. הסוכנות מספקת גם הלוואות לקורבנות של אסונות טבע וייעוץ וסיוע מיוחד בענייני סחר בינלאומי.

    "באוסטרליה, החליטה הממשלה מאז 1988 להקצות שר לעסקים הקטנים על מנת לפעול למען שיפור התחרות וכוח השוק של העסקים הקטנים תוך כדי חיזוק ההגנה החוזית ומתן האפשרויות למימון פשוט על ידי הממשלה באמצעות הפחתת מסים. בניו זילנד מכהן שר לעסקים קטנים, אזרחים ותיקים וסטטיסטיקה. באמצעות משרד זה התחייבה הממשלה אשתקד על תכנית תמיכה בת 5 וחצי שנים לסיוע לצמיחה של עסקים קטנים באמצעות פריסה של 15 מרכזים עסקיים בכל רחבי ניו זילנד, המעניקים ידע ופיתוח עסקי, ומתמחים במחקר ופיתוח עבור העסקים הקטנים והבינוניים.

    "בצרפת מכהנת שרה לחדשנות, כלכלה דיגיטלית ועסקים קטנים ובינוניים שהישגי משרדה באים לידי ביטוי במענקים ופיתוח פתרונות אשראי עבור העסקים הקטנים והבינוניים. בבלגיה מכהנת שרת החקלאות ומעמד הביניים, העסקים הקטנים, הבינוניים והעצמאים ובזכות משרד זה העצמאים נהנים מגישה נוחה לביטוחי בריאות, פנסיות, קצבאות משפחה, שינוי מערך התשלום לביטוח הלאומי של העצמאים, חקיקה להקלה בקבלת האשראי הבנקאי לעסקים הקטנים ועוד.

    "בישראל פועלת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, אך גם אם כוונותיה טובות, הרי שהיא חסרת שיניים ונעדרת יכולת ממשית להוות גורם מכריע בתהליך קבלת ההחלטות על סוגיות מהותיות הנוגעות לסקטור זה. ראוי להעניק לעסקים הקטנים והבינוניים ולו את פלטפורמת סגן שר הכלכלה, וזאת על מנת שיהיה לסקטור חשוב זה במשק, את הכתובת הראויה שתקדם ותוביל את הטיפול בסוגיות הרבות הרלוונטיות אליו, בהיותו הגורם היצרני, החלוצי והמפרה של הכלכלה הישראלית".



    0 תגובות